Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2008 12:52 - Необходимостта от нова Конституция
Автор: nkf Категория: Политика   
Прочетен: 2338 Коментари: 2 Гласове:
0



Необходима е не просто промяна на конституцията,а напълно нова такава.Необходимо е сегашната ляво-либерална философия, на която е изграден настоящия върховен закон да бъде заменена.Именно поради тази хибридна  философска основа сегашната ни конституция съдържа множество противоречия в самата себе си ,а това води до порочно,слабо,хаотично и неефективно законодателство.Става така , че вместо законите да регулират обществените отношения и да внасят яснота, и стабилност те до голяма степен хаотизират обществото, и го дестабилизират ,и се стига дори до абсурдното положение правото ( в неговата цялост) да бъде изхвърлено.А както е известното законността и правовия ред са един от основните белези на културно,цивилизовано съществуване.Настоящата ни конституция е един нагледен, доказателствен пример ,че левичарството води до диващина и упадък.Приемането на нова конституция трябва да се предхожда от отваряне на всички досиета на всички възможни служби на комунистическо-копанарския режим и публично огласяване на имената на всичките им служители.Това е необходимо, като първа стъпка, за да не се допусне в бъдещото ВНС ,което ще приеме новата конституция да влязат агенти на кгб-дс.След приемнето на нов основен закон да се гласува закон за лустрация,който да забранява служители на дс,разни партийци, казионни земеделци и аленеещи "безпартийни"  да заемат държавни,административни и общественозначими постове.
Без да се случат тези неща няма как да има промяна в родината ни.


Схематично ще посоча някои от слабите места в настоящия Основен закон.
1. в чл.5 ,ал.4 на конституцията се казва ,че "международните договори,ратифицирани по конституционен ред,обнародвани и влезли в сила за Република България,са част от вътрешното право на страната.Те имат предимство пред нормите на вътрешното законодателство,които им противоречат".
Тази разпоредба означава, че когато президента или мин.председателя подпишат някакъв международен договор и той бива ратифициран от НС и публикуван в държавен вестник става правило задължително за гражданите и нещо повече ,ако има някакъв вътрешен закон,който не е в съгласие с този договор ,то има изискване или да се промени този закон или да се отмени.Дори се оказа,че конституцията подлежи на промяна за да е в хармония с подписан международен договор( промените,които се направиха в нея за да бъде в съгласие с учредителните договори на ЕС).Но основният капан,който поставя този текст е, че президента и мин.председателя могат да подпишат,каквито си искат международни договори и на базата на парламентарно мнозинство да си ги прокарат ,без значение на отношението на тези договори,към интересите на България,нацията и вътрешното законодателство.В чл. 1,ал.2 пише ,че "цялата държавна власт произтича от народа.Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите ,предвидени в тази конституция.
Значи, веднъж суверена(народа) е гласувал на избори и е конституирал органите на управление и е делигирал суверенните права на властта, изразяваща се главно в законотворчество регулиращо вътрешните отношения,но в един момент се оказва,че при подписване на международен договор суверена не бива питан по никакъв начин съгласен ли е тези наднационални правила да станат задължителни за него.чл5,ал4 напрактика предоставя това решение в ръцете на малък кръг от хора.Затова не бяха проведени референдуми нито за НАТО,нито за ЕС, нито за АЕЦ-Козлодуй и изобщо за значими неща.Между цитираните горе две разпоредби има противоречие.Едната разпоредба на чл.1,ал.2 е относително либерална,разписваща,но не гарантираща суверенната воля на народа ,но разпоредбата на чл.5,ал.4 е с типична социалистическа характеристика,изземваща суверенното право на решение и тикваща го в ръцете на администрацията.За да няма противоречие между тези две важни разпоредби би трябвало в чл.5,ал.4 да залегне задължителното изискване за общонароден референдум при подписване на международен договор.
Друг примирер за вътрешноконституционно противоречие.
чл.37,ал.1 Свободата на съвестта,свободата на мисълта и изборът на вероизповедание и религиозни или атеистични възгледи са ненакърними. Бих казал чудесен текст разписващ и уж гарантиращ свободата на личността.Значи според този текст аз свободно мога да си изповядвам православната вяра и да имам съответния православен мироглед и ценностна система. В един момент решавам да сключа брак и на базата на на православните си разбирания за мен брака е тайнство и искам да бъде според православния обред.Да,ама не,защото това което гарантира този либерален чл.37,ал.1 веднага бива дерогиран от от чл.46,ал.1 ,която казва, че "Бракът е доброволен съюз между мъж и жена .ЗАКОНЕН Е САМО ГРАЖДАНСКИЯ БРАК". Този член е типичен социалистическо-атеистичен остатък.Какво стана с религиозната свобода и със свободата на съвестта?На кратко казано този ляв,социалистически постулат залегнал във въпросния чл.47 хвърля в кошчето моето християнство,съвест и мироглед и ги прави напрактика незаконни.

Друг пример за вътреконституционно противоречие.
В глава 6 ,уреждаща съдебната власт, в чл.117,ал.2 се казва , че съдебната власт е независима.Това също е чудесно либерално схващане,установяващо демократичния принцип на разделение на властите,перфектно.Оказва се обаче,че има един орган ВСС (висш съдебен съвет) който има правомощията да назначава,повишава,премества,освобождава от длъжност прокурорите ,съдийте и следователите.Хубаво.Обаче малката подробност , че една част от членовете (11) ,на  ВСС, са всъщност избрани от НС (народното събрание) ,тоест предложени и избрани от управляващата партия (в дадения момент).Освен това Главния прокурор,Председателя на ВКС, и Председателя на ВАС са по право членове на ВСС ,а те пък се назначават от Президента.Какво става ,когато мнозинството в парламента и Президента са от една партия,както е в момента?Оказва се ,че демократично-либералния принцип за разделение на властите и независимост на съдебната власт е само пожелателен ,а всъщност един партиен орган,като ВСС ,чрез административно-командни действия може пряко да влия и да се меси на съдебната власт .Тук отново нещата са решени и разпоредени в един типичен социалистически ред.Независимост на съдебната власт ли!?
Мога да дам и още примери за противоречие ,но ще се спра до тук ,защото постът ще стане много дълъг и може би отегчителен,но бих добавил ,че трябва да се премахне сегашния конституционен съд ,защото в този му вид е слабо ефективен и е функция на политическите партии и президента.Необходима е втора камара на парламента,така наречения сенат,който да поеме и функцийте на КС, и който да одобрява, и подписва законите,които се гласуват от народното събрание.
Друга слабост е неуреждането на основни политико-обществени отношения в Основния закон.
Именно,защото основни обществени отношения,важни за гражданите и държавата се оставят да бъдат основно уредени в закон ,а не в конституцията се получава така , че управляващите в даден момент правят закон,който обслужва техните тяснопартийни интереси.Пример за това е закона за провеждане на избори.Това е материя от изключителна важност и трябва да бъде уредена ,поне в нейните основни начала в самата конституция,а не да се предоставя възможността за това на конюнктурното мнозинство.Друг пример  е въпросът за въоръжените сили и командването.Сегашната уредба е крайно лоша и дава възможност за грубо партизиране в армията .По този начин стои въпросът с гражданството,също лошо уред въпрос,бих казал на равнището на латинска америка и несъобразен с редица национални специфики.
Твърдението на някои политикани ,че конституцията е добра,а законите слаби,показва представи на елементарно равнище,защото законите не могат да противоречат на конституцията и трябва да са съобразени с нея,затова не може да имаме силна конституция и слаби закони ,едното е функция на другото.Корена на обществения хаос и слабост е именно слабата,хаотична и протоворечаща си полулибиреална,полулява конституция.


Тагове:   нова,   необходимостта,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Родозащитникъ
15.12.2008 20:03
Съгласен съм с почти всичко написано, особено с втората камара, но не съм съгласен, че на този етап трябва да има референдуми. Референдум се прави тогава, когато има нормално изградено общество, което се интересува и мисли. Сегашният български народ е съставен в по-голямата си част от пролетарии, които леят сълзи по "бай Тошо", "Освободителката" Русия, "Братска" Сърбия, жадуват за силна социална политика, хора, за които идеал е това "да не работи, ама да му дават пари", или "да се ожени/омъжи за някой богаташ, та да си оправи живота" и прочее, но не и просперитета на Родината и Българската нация. Малцинство са тези, които мислят и виждат откъде идва заплахата и как можем да се преборим с нея. В този ред на мисли, един референдум за НАТО или ЕС например щяха да са катастрофални за България и просто да върнат съветската ориентация на страната, нещо което се опитва да направи БСП.

Българското общество бе разрушено от най-разрушителната доктрина съществувала някога. Нужни са години за да изгради отново, и то години през които не трябва да има сериозни сътресения, като например всякакви левичарски лутания и управление на партии като БСП, ДПС, НДСВ и прочее. Нужно е силно дясно управление, да не кажа дясна диктатура по подобие на тази на ген. Пиночет или проф. Ал. Цанков. Едва когато българското общество се възроди, едва тогава можем да говорим за истинска демокрация, референдуми и т.н.
цитирай
2. nkf - :)
16.12.2008 13:26
Принципно си прав, аргументирайки виждането си срещу референдумите,аз също споделям твоите претеснения от неуравновесеното, инфантилно и национал-нихилистично поведение на част от сънародниците ни.
Аз само посочих част от слабостите (най-съществените) в настоящата Конституция, вътрешните й противиречия, безсистемност и неясно-хибридна философска основа.Този основен закон остави възможността комунистическата номенклатура и подопечната й мафия безконтролно да окупира и използва властовите структури.Отваряйки дума за референдумите само посочвам , че суверенитета, който уж произтича от народа, фактически конституцията го предава в ръцете на няколко овластени лица, обословявайки пълния произвол и безотговорност на комунистическата мафия.
Тук става дума за принципа на народния суверенитет и съответстващата , пряка, властова възможност народа да определи своето решение по един или друг важен въпрос.Пак повтарям , че това е принцип, ако го отхвърлим трябва конституционно да се закрепят други начала на суверенитета.От друга страна, спазвайки въпросния принцип, могата да се въведат допълнителни условия, които да стопират едно евентуално пагубно за бъдещето на страната и нацията решение.Като могат да се въведат , например, комисии, които да са паралени на местните и централни изберателни комисии, имащи максимално разнообразен граждански състав, и осъществяващи информационно-разяснителна дейност и всестранно и обективно да разясняват на изберателите плюсовете и минусите от вота им (според предпочитанията) и ефективно по този начин да се парират целенасочено неразумните и национално-вредни пропаганди.Може референдума да се осъществява на два тура с достатъчен интервал от време между тях, позволяващ да се направи преценка на първия избор в промеждутъчния времеви интервал.За да се гарантира разумността и националата отговорност на референдумния вот могат да се въведат определени цензови изисквания.Изобщо могата да се въведат охранителни мерки , срещу инфантилен и национално-нихилистичен вот и лековерно-лумпенско поведение на част от народа.
Аз също смятам , че единствено правилния външно-политически и геостратегически ход за България е именно членството в ЕС и НАТО, но я си представи , че без референдум управляващите комунисти-русофили също могат (колкото и хипотетично да звучи) лесно да прекратят членството в тези две международни организации.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: nkf
Категория: Политика
Прочетен: 2522829
Постинги: 393
Коментари: 3802
Гласове: 20176
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031