Прочетен: 7318 Коментари: 36 Гласове:
Последна промяна: 25.03.2021 20:33
За поредна година медиите помпозно, патетично и доста кухо ни поздравяват по повод най-хубавия и автентичен български празник, 24- май, с баналната, но и лъжлива, цинична и доста гадничка честитка: „Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост“. В този смисъл и фразеология, днес празникът е споменат от електронните издания на „Дневник“, „Фрогнюз“, „Фактор“, „Епицентър“ и други.
Така се изказва и президентът. И на него не му е простено, въпреки че е един униформен чантаджия!
Така, защо обаче казвам, че тази формулировка/именуване на днешния празник е цинизъм, лъжа и подигравка? Лъжа е, защото „славянска писменост“ НЕ СЪЩЕСТВУВА! Писмеността, която ние Българите използваме, и която се използва от руснаци, украинци, белоруси, сърби, черногорци, бошняци, монголци, казахи, бившите републики на СССР; а до 1865 г. и в бившите български княжества Влахия и Богданско, е БЪЛГАРСКА ПИСМЕНОСТ.
Тази писменост е създадена в Плисковско-Преславската книжовна школа, сиреч в престолните центрове на българското царство. Създадена е предвид формулираните държавни цели на тогавашна България. Най-после, създадена е по искане на княз Борис I – ви. Азбуката е създадена с всички необходими специфики, така че да е точно приложима за българския език. Ако трябва да се изрази накратко казаното, то звучи така: Азбуката е създадена в България, за българския език, говорен от Българите, по заповед на българския владетел. Ето защо, тя- азбуката – не може да бъде славянска!
Не може да бъде славянска и по още няколко причини. Първата е, че раса, народ, племе, клан, етническа група и т.н., наречена „Славяни“ никога не е съществувала в никое време. Със сигурност такъв народ не е съществувал и през 9-ти век! Държава на славяни няма и никога не е съществувала! Никой и никъде досега не е открил, каквато и да е „славянска култура“, пък да не говорим за писменост! Такива просто не съществуват. Впрочем, „славяни“ съществуват само в кабинетните писания на „историците“ от 17-18 –ти век насам. Дори ги има нарисувани в учебниците по история, предназначени за общообразователните училища.
Всъщност, славяните се появяват като герои в литературните произведения на двама католически попове – Чезаре де Бароно, по-известен като Цезар Бароний и хърватинът абат Мавро Орбини. С това не искам да кажа, че „Анали на църквата“ на Чезаре де Бароно и „Царството на славяните“ на Орбини страдат от липса на историческа стойност. Тези произведения, въпреки че съдържат ценни сведения, прокарват фини манипулации. Църквата – и католическа, и православна, и разните протестанти – е най-тънкият и умел виртуоз в манипулациите и лъжите. Казано простичко и на съвременен разбираем език: с изобретяването на „славяните“, църквата създава нова, но фалшива идентично, която налага върху стари народи. С новата идентичност, се ЗАДРАСКВА всичко, което е преди въпросната нова идентичност. Това се нарича социален инженеринг и създаване на фалшиви народности и самосъзнания. От края на Ренесанса, та чак до наше време, тази църковна практика на създаване на нови народи намира широко приложение и вече обслужва напълно секуларни цели, лишени от маската на „християнското благочестие“. Толкова за „славяните“.
Втори аспект на лъжата
Той се съдържа в това, че цитираната по-горе формулировка внушава идеята, че българската култура, започва със „славянската писменост“. Това, разбира се, е не само лъжа, но и мръсен цинизъм, и подигравка. Няма как една култура да започне със създаването на каквато и да е азбука. Точно обратното е - културите създават във хода на своето развитие азбуки. И то ги създават, когато започнат да бележат определен спад. За това обаче, сега няма да говоря. Има множество култури без азбуки, има и множество култури, които са възприели чужди азбуки. Разбира се, има и култури, които са създали свои азбуки и към тях спада именно българската култура.
Мисля, че освен казаното дотук, е добре да се добавят и следните пояснения, които имат пряка връзка с темата:
Лъжците-съчинители на „българска история“ – същата по политически и геополитически причини канонизирана за „научна“ и пусната в шир-потреба, включително в училища, университети и уикипедия /къде без уикипедия?/ - казват, че със създаването на „славянската писменост“ и „покръстването“ всички в тогавашното българско царство, ей-така-на, заговорили дружно на „езика на славяните“, тоест на славянски. Разбира се, в тоя дух на солидарност, „прабългарите тюрко-монголи“ изоставили езика си, който изчезнал без следа. „Славяните“ пък от „солидарност“ приели държавата все така да се казва България. Разбира се всичко това е крайна форма на идиотия и невежество, освен, че е пълна лъжа.
Истината е, че световната история не познава случай, в който господстващо племе, раса, народ, клан, каста, род да се е отказало от езика си и да го е сменило с езика на подчинените си, ако разбира се става дума за разнордни и разноезични държави и общества. Давам само няколко прости примера: Испанците в Мексико /а и цяла Латинска Америка/ бяха една шепа конкистадори, буквално няколкостотин души: моряци, войници, дребни идалго и свещеници, те покориха големи народи като ацтеките, маите, инките, кечуа и т.н.; но тези шепа испанци не приеха езиците на местните индианци, а точно обратното -–подчинените индианци приеха испанския език. Друг пример: когато маджарите, прогонени от Цар Симеон, пристигнаха в Панония, там завариха българско население, главно в лицето на Аварите. Маджарите се установиха като господстваща група, начело с кралската си династия, налагайки езика си и по този начин маджаризирайки, и асимилирайки по-многобройното не унгарско население /Българите - Авари главно, но и други/. ДНК анализът на съвременните унгарци ясно показва, че около 25-30 % от населението е носител на хаплогрупи, които са характерни за угро-финските народи, сиреч за азиатците, а останалите са идентични с Балкано-дуновското и черноморското население. Интересно, защо тези 20-30% угро-фински маджари не са приели езика на Българите авари, ами са наложили своя не арийски език като господстващ върху последните? Интересен е и примерът с Франция. Както е известно френската народност е компилация от доста разнородни етнически групи, но общо може да се каже, че основните компоненти са галите и германците-франки. ОБАЧЕ! Във Франция не се говори нито гелик – както в планинска Шотландия, Уелс или Ирландия, - нито някакъв германски език. Не! Говори се език, който е сроден на латинския. Как се е получило това? Много просто, управляващите са говорили именно някаква форма на латински, при това още от времето на Меровингската династия. Разбира се, във Франция процесът по налагане на френския език е бил дълъг и на практика е завършил с френската революция, довела до тотална унификация на държавата като цяло, не само на езика. Примерите могат да бъдат продължени, но смятам, че тези три са достатъчни за интелигентните хора.
Оказва се, че само в България се е случило – значи – такова световно чудо – управляващата династия, заедно с аристокрацията, да приемат езика на простолюдието, както се опитват да ни убедят „учени“ като политиците Иречек и Златарски / и други от техните школи/. Това е ни повече, ни по-малко нагледен пример за социален, културен и народностен инженеринг, който се върши от псеводо-учени, чрез фалшиви теории, които биват пускани в масово обръщение чрез учебната програма и средствата за масова информация. Това е психологическа операция, целяща затриване на самосъзнанието, чрез подмяна, а оттам- и на културата, и историята, което пък резултира в уродливи политически явления; упадък и накрая - държавен колапс!
Ето защо, ние Българите, нямаме нужда и полза от фалшификации и изопачавания, от подмяна на фактите със словесни еквилибристики, които разводняват смисъла и замъгляват истината. Нямаме нужда от геополитическата църковна измислица – взета по-късно на въоръжение от Русия – „славянство“. Единственото, от което имаме нужда е истината, защото само познаването ѝ, ни прави свободни.
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА БЪЛГАРСКАТА КУЛТУРА И БЪЛГАРСКАТА ПИСМЕНОСТ!
Поздрави!
Поздрави!
Благодаря, честит празник на българската култура и българската писменост и на теб.
И понежесме щедри хора, дали сме я и на други, близки народи
В книгата" Описменех", защита на нашата азбука ,ясно се говори за българи и за Българска писменост
Споменават се и словени/ не славяни/ ,но , поне аз , думата не я схващам като етносна, а като за хора на словото- писаното слово!
Моето мнение е, че Владимир Хръз е свален ,не за това, че иска да връща езичничеството А заради писмеността- утвърждаването й тя се нуждае и от защита Това може да направи компетентен и то много човек!Владееш езици, самият той писател! Какъвто е цар Симеон Владимир е отличен военачалник, но с този проблем не може да се справи Затова е измислен благовиден предлог за свалянето му А цар Симеон се справя чудесно с поставената му задача!
Мое мнение е, не гарантирам, че е непременно така!
Хубав, празничен ден!
Хубав ден.
Напълно съм съгласен с теб. Честит празник.
Честит празник на Българската писменост и култура!
Виждам се в огледалото, а ти себе си въобще виждаш ли се, комуняга? Проблемът не съм ти аз, а фактите, нали, комуняга.
Честит празник на Българската писменост и култура!
Смущението ти е от незнание, но това не е необичайно за вас, безполовите, безродни и безрасови комунист-русофили. Българската азбука не е с гръцка графика, понеже такова нещо като "гръцка графика" няма. Така наречената гръцка азбука, не е гръцка, а финикийска, а финикийската е палеоблаканска. Чувал/а/ло ли си за линеар А? Разбира се, че, с оглед на профанно-тъпанарският коментар - не си чувал. Разбирам, че се гордееш с фалшификацията, която извършват основно руснаците, но не се учудвам, както казах - вие, безполовите, безродни и безрасови обекти сте в хармония с всяко антибългарско дело и всяко престъпление срещу България. Апропо, както е известно славяни няма, а твоите братя от Московията са угро-фини, сибирци-азиатци. Единствено съм съгласен с поздрава ти, че именно става дума за българската азбука и българската култура. Сега иди и се удави някъде.
Поздрав
Ицко
Благодаря за коментара. Смятам, че трябва да се разгледат писмените значи от пещера Магурата. По всичко личи, че има невероятни съвпадения между българската азбука и онези пещерни писмени знаци. Много е важен и не по-малко интересен въпросът с линеар А. Поздрав и честит празник на българската писменост и българската култура.
Поздрав
Ицко
Опасявам се, че десетилетията неистини са повече от четири. Разбира се комунистическото мракобесие и крайно извращаване и фалшифициране на историята са върха на българомразието и обслужването на съветската имперска доктрина. Наистина в тези четири десетилетия са нанесени най-страшните поражения, от които може и да не се възстановим и да се окажат с летален край. Все пак, обаче, лъжата "славянство", "църковнославянски" и т.н. са малко по-стари и имат по-дълга история.
а, това ми хареса, като Епилог!
Бог с вами!
а, това ми хареса, като Епилог!
Бог с вами!
Благодаря за отзива, честит празник на българската писменост и българската култура и на теб.
И той , авторът, блестящо защитава мястото на азбуката ни сред другите три свещени
Да, признава ,че сме взели букви от Христовата азбука/ там е наречена сирийска, има предвид явно финикийската/ Но същото са сторили и гърци и латини Има познания и по двата езика и блестящо го доказва!
Така, че те, ползвайки свещената Христова азбука, по същата причина са признати за свещени, същото сме направили и ние, но сме добавили букви, характерни за нас!
Нищо неправомерно не сме направили
И , ако Кирил и Методий имат заслуга за признаването на азбуката ни за свещена , авторът на книгата е направил блестяща защита на Българската азбука !Блестящото познаване на гръцки и латински свежда кръгът ва авторите до няколко човека!
Единият от тях е цар Симеон......
Поздрав
Ицко
Чудесен анализ,Честит празник на всички..
Поздрав
Ицко
Да, така е, ти си писал столетия, а аз съм недогледал и поради това не съм бил коректен в отговора си. Поздрав.
Чудесен анализ,Честит празник на всички..
Здравей, Юлия. :) Според мен не е до ЕГН, а до нещо съвсем друго. Оставям настрана обстоятелството, че другариата винаги е бил слаб именно по отношение на мозъка.
И той , авторът, блестящо защитава мястото на азбуката ни сред другите три свещени
Да, признава ,че сме взели букви от Христовата азбука/ там е наречена сирийска, има предвид явно финикийската/ Но същото са сторили и гърци и латини Има познания и по двата езика и блестящо го доказва!
Така, че те, ползвайки свещената Христова азбука, по същата причина са признати за свещени, същото сме направили и ние, но сме добавили букви, характерни за нас!
Нищо неправомерно не сме направили
И , ако Кирил и Методий имат заслуга за признаването на азбуката ни за свещена , авторът на книгата е направил блестяща защита на Българската азбука !Блестящото познаване на гръцки и латински свежда кръгът ва авторите до няколко човека!
Единият от тях е цар Симеон......
Иване, нека поставя въпроса малко по-различно. Какво значи свещен език; от чия гледна точка "свещен" и поради каква причина гръцки, еврейски и латински са обявени ОФИЦИАЛНО за свещени малко след новата ера /нова ера за кого и какво значи това?/. После Санскрит по-малко свещен ли е от еврейския и гръцкия да речем? Езикът на който са писани Гатите и Авеста по-малко свещен ли е от еврейски и латински да речем? Църквата ли е върховния авторитет, който има прерогатив да обявява даден език за свещен и откъде иде този прерогатив? Друг въпрос: доколко могат да бъдат свещени езици, които са несъвършени и сакати, както и реално креолски като гръцки /особено/ и еврейски. Гръцкият език е език на пелтеци, и фъфляци - това е език на физически недоразвити хора. Та, какво може да е свещеното на този език.
В него момент гръцкия е световен език, език на ИРИ Благодарение на него гърците ги има и днес и са галениците на Запада! Стотици милиарди изпапаха даром! Заради фалшива слава!
Санкритският тогава едва ли са го брояли?
Друго искам да кажа
Че в него момент нашият език и неговата азбука са равнопоставени на Христовия, както е записао и на латински и гръцки Ако това не е било направено, сега вероятно нямаше да говорим за Български език и народ!
Както упорито е е бил лансиран от османлиите гръцкият в църквите ! И последвалите напъни за погърчване у нас от гръцката църква!
Да ,гръцкият е език на хора с проблеми в говора и моето мнение е такова! Но, съдбата, провидението невинаги отбират най- добрите Ако питаш мен, най - качествен е нашият език, но освен ,че не зависи от мен да е световен и от тези ,от които зависи това ,няма да вземат подобно решение!
Не сме галеници на съдбата това, което гърците, днешните , незаслужено получават е за наша сметка, най - вече
Хубав ден!
За Санскрита те питах, защото исках да насоча разговора в посока на изясняване защо един език започва да се смята за свещен, а друг не. Сега, нещата стоят така: Санскрит, както и Авестийски са далеч по-стари от гръцки и латински; те са свещени езици, при това свещени мнооого преди да някой въобще да чуе за някакво си там християнство. Само че и Санскрит и Авестийски са пряко свързани с Българския, особено Санскрит - езика на знанието, на Веданта - е изключително близък с български. Тези два език са арийски езици - езици на бели хора, съвършени езици. Какво става обаче, когато църквата започва да определя кой е свещен и кой не език? Ами, първо, обявява се еврейския за "свещен". Еврейският е също толкова дефектене зик като гръцкия; да не говорим, че това е език на не-арийци, сиреч на чандала, на извънкастови- те и затова пишат отдясно наляво, та да се различават от висшите. Второ, църквата пробутва за "свещен" гръцкия, който е креолски език, език-хибрид.
Да, доста тъжна и лоша ситуация. Благодаря за допълващата информация.
28.05.2020 10:42
Всъщност съм твърде далеч от Историята, никога не ме е привличала. Вероятно, защото, "винаги" е била писана /и налагана!/, оФФициалната, от победителите... Затова сега ти и такива като теб се блъскате да "доказвате истините", неудобни за тях, злорадите венценосци, конюктурни победители...
Симпатяга си и упорствам да те попитам, защото не зная и не се чувствам виновен поради незнанието си, как и кога графиката на звуците, т.е. буквите /ни/ придобиват днешния вариант. Сърби, "македонци"(!), руси, вероятно и други "ползватели" на българската писменост, "световно" назована кирилица, си "имат" свои поправки на "Ъ"-то, "Я"-то, "Й"-то... И това прави първоначално лекия въпрос, от българска гледна точка, за създателите на "кирилицата", т.е. българската писменост в доста труден, от "световна", международна гледна точка кой от народите е автор на ползваната сега писменост, наречена кирилица. С уважение, nkf.
28.05.2020 15:45
29.05.2020 10:38
29.05.2020 17:39
и слънчевото /като литературен образ/ възраждане, свързвано с Майката дева, Даряващата живот... не са се именували така, нали?... Та това е моето изразено смущение: Да презапишем или единим Деня за почит на Майката, Дева /свята/, на Жената даряваща живот... като /или с/ "Благовещене" за църковното нетленно зачатие...
Ако прекалих, прощавай. Всичко това, въпреки че е му отделих толкова, в сравнение с впечатлението ми за единомислие /вероятно не пълно/ е само като косъмче на ревера. Отново с уважение.
2. Блогът на Калоян(Българска Монархия)
3. Блогът на Единствена
4. Забравеният д-р Ганчо Ценов
5. Българите са стари заселници в македония
6. "Хиляда години от смъртта на Св.Климент ли?"
7. Кроватова България и покръстването на българите
8. Народността на старите македонци
9. Декомунизация
10. Епохални времена
11. Блогът на sparotok
12. Лустрация на агентите на държавна сигурност-петиция
13. Блогът на dimenzed
14. татарски фалшификати
15. Петиция за демонтирането на бургаския "Альоша"
16. Демонтиране на паметника на съветската армия
17. Истината за Украйна
18. АТЛАНТИЧЕСКИ СЪВЕТ НА БЪЛГАРИЯ
19. НАТО
20. Контракоментар с Асен Генов